Fakta om Eriksberg Hotel & Nature Reserve
Besökare
Antal besökare per år: ca 80 000 st
Rum
Hotellrum: 53 rum
Antal bäddar: 106 st + naturboenden
Antal bäddar naturboenden: SynVillan 4 st och Kyrkesta 2 st.
Rum anpassade för personer med nedsatt rörelseförmåga: 5 st
Sviter/executiverum: 10 st
Hundrum: Ja
Konferens
Konferenslokaler: 6 st
Maxantal i största lokalen: 300 st
Restauranger
Antal: 3 st
Butiker
Antal: 2 st
Övrigt
På Eriksberg finns tre hjärtstartare.
Våra tv-kanaler
SVT1, SVT2, TV3, TV4, Kanal 5, TV6, Sjuan, TV12, SVT Barn, Kunskapskanalen och BBC World News.
Möjligheter att ladda elbilar
Det finns 8 st laddare, för aktuellt pris ladda ner app Rexolution Charge:
Google play: Rexolution Charge – Appar på Google Play
App Store: Rexolution Charge on the App Store (apple.com)
Kommunikationer
Flyg: Ronneby flygplats 24 km
Tåg: Karlshamns central 16 km
Buss: Karlshamns central 16 km
Övrigt: På Eriksberg finns en helikopterplatta.
GPS koordinater
RT90:
X: 6228808, Y: 1450149
WGS84:
Lat N 56° 10′ 48″ Lon E 15° 0′ 11″
Decimal:
56.1801, 15.0031
Post- och fakturaadress
Eriksberg Vilt & Natur AB
Guöviksvägen 353
374 96 Trensum
Telefon: 0454-56 43 00
E-post: info@eriksberg.se
Hemsida: eriksberg.se
E-faktura: faktura@eriksberg.se
Organisationsnummer: 556724-1459
Swish: 123-129 35 96
Priser
Alla våra priser anges i SEK inklusive moms om inte annat anges. Vi justerar våra priser årligen den 1 januari. På grund av en ökad råvarukostnad och energikostnad som påverkar hårt ihop med inflationen, kan vi inte garantera våra priser för längre perioder. Vi reserverar oss för prisjusteringar till följd av ökade priser hos våra leverantörer.
Villkor
Du hittar våra allmänna villkor för bokningar här ➞
Integritetspolicy
Din integritet är viktigt för oss. Du hittar vår integritetspolicy här ➞
Miljöpolicy
Hållbarhet är viktigt för oss. Du hittar vår miljöpolicy här ➞
Samarbetspartners
Vi arbetar för långsiktiga samarbeten
Eriksberg ägs sedan 2008 av Mellby Gård.
Företag som ingår i Mellbykoncernen hittar du på Mellby Gård AB
Några av de företag vi samarbetar med
Villkor
Allmänna villkor för bokningar på Eriksberg
Eriksberg Vilt & Natur AB tillämpar Visitas allmänna villkor för konferenser, gruppbokningar och övriga arrangemang. Det är de villkor som branschen rekommenderas att använda för både er och vår säkerhet. Nedanstående villkor gäller om inte annat har överenskommits.
1. Definitioner
Ett arrangemang är när lokaler tillhandahålles med eller utan logi och/eller förtäring. Beställare är den person - juridisk eller fysisk - som är betalningsskyldig för arrangemanget. Med leverantör avses den anläggning som levererar arrangemanget. En beställnings värde är avtalat pris för hela beställningen eller summan av beställt antal deltagare multiplicerat med avtalat pris per deltagare per dag, och priset för särskilt beställda tjänster.
2. Beställning
Beställning kan ske muntligen eller skriftligen. Leverantören ska bekräfta mottagandet av en beställning.
3. Förskott
Ett förskott på 50 procent av bekräftat belopp ska betalas när bokningen görs mindre än tre månader innan arrangemanget. Om bokning görs mer än tre månader innan arrangemanget ska ett förskott på 25 procent betalas vid bokning och ett på 25 procent när det återstår tre månader till arrangemanget. Förskotten förfaller till betalning inom 10 dagar från fakturornas datum. Fakturor på förskottsbeloppet sänds omgående efter bekräftad bokning samt tre månader innan arrangemanget när bokning skett mer än tre månader innan arrangemanget. Betalas inte förskottet är beställningen inte bindande för leverantören.
4. Särskilda önskemål vid beställning
Har beställaren särskilt önskemål gällande t.ex specialkost, husdjur m.m. ska det framföras redan vid beställningstillfället. Detsamma gäller om beställaren kräver särskilda säkerhetsarrangemang.
5. Värdefull egendom
Om beställaren önskar medföra egendom av högt värde och förvara denna i leverantörens förvaringsutrymmen, bagagerum eller värdeskåp, skall beställaren upplysa leverantören om detta. Vid stöld eller liknande är leverantörer ersättningsskyldig endast om leverantören genom skriftlig bekräftelse har åtagit sig att ansvara för egendomen.
6. Avbeställning
Avbeställning ska ske skriftligt. Vid avbeställning senare än fyra veckor före arrangemangets första dag ska beställaren ersätta leverantören med en viss procentsats av värdet på beställningen. Den tillämpliga procentsatsen ska anges i leverantörens bekräftelse av mottagandet av beställningen. Vid avbeställning av del av beställning ska ersättningen avse den avbeställda delen.
7. Betalning
Beställaren är ansvarig för samtliga enligt beställningen uppkomna kostnader. Om deltagarna ska betala något var för sig måste detta godkännas av leverantören. Uteblir deltagare från beställd måltid medför detta inte rätt till nedsättning av priset. Betalning ska ske enligt överenskommelse. Har avtal träffats om betalning mot faktura ska beställaren utge full likvid inom 10 dagar från fakturans datum. Om betalningsfristen överskrids har leverantören rätt att debitera dröjsmålsränta från förfallodagen med gällande referensränta med ett tillägg av åtta procentenheter.
8. Reservation för prisändringar
a) Om leverantören vill reservera sig för prishöjningar ska leverantören tydligt ange detta i sin skriftliga bekräftelse av mottagandet av beställningen.
b) Leverantören ska omgående informera beställaren när pristillägg sker.
9. Force majeure
Strejk, lockout, eldsvåda, explosion, krig eller liknande krigstillstånd, väsentliga inskränkningar i leveranser eller andra omständigheter utanför leverantörens kontroll, berättigar leverantören att häva avtalet utan skyldighet att utge skadestånd.
10. Ansvar för egendom/vållande av skada
Leverantören har inget strikt ansvar för egendom som förvaras i hotellrum eller i leverantörens lokaler. Skulle det visa sig att leverantören eller dess anställda handlat vårdslöst eller oaktsamt eller på annat sätt haft skuld i att egendom förkommit eller skadats, ansvarar leverantören för den förkomna/skadade egendomen. Leverantören ansvarar också för egendom som förvaras i av leverantören låst förvaringsutrymme, om inte egendomen är av särskilt högt värde (se punkten 5). Beställaren är å sin sida ansvarig för skada som denne själv eller dess deltagare genom försummelse vållar leverantören.
11. Tvister
För att lösa tvister eller oklarheter vid konferenser och övriga arrangemang, står Visitas ansvarsnämnd kostnadsfritt till parternas förfogande. Visitas medlemsföretag har förbundit sig att följa ansvarsnämndens beslut.
12. Bokning genom förmedlare
Om bokning och betalning sker genom en bokningsförmedlare ska detta bolag, utan dröjsmål, hålla leverantörens pengar avskilda på ett separat konto till dess utbetalning skett till leverantören. Detta bolag ska även vara redovisningsskyldigt gentemot leverantören för pengar det mottagit för leverantörens räkning.
Dessa allmänna villkor gäller under förutsättning att de bilagts bekräftelsen av beställningen eller på annat sätt överenskommits mellan parterna att dessa allmänna villkor ska gälla.
Avbeställningsskydd privatpersoner
För en extra kostnad på 295 SEK per rum kan privatpersoner köpa till ett avbeställningsskydd som ger rättighet till att avboka fram till kl. 15.00 dagen innan ankomst. Avbeställningsskyddet återbetalas ej. För att avboka eller ändra ankomstdatum vänligen kontakta oss på info@eriksberg.se eller ring 0454-56 43 00.
Avbeställningsskyddet gäller endast för paket med middag inkluderad. Endast rumsbokningar kan avbokas fram till kl. 15.00 dagen innan ankomst och behöver inte lägga till ett avbeställningsskydd.
GDPR
Vår integritetspolicy
Senast ändrad: 2018-06-11
Vid frågor om denna integritetspolicy eller behandling av dina personuppgifter kontakta oss via gdpr@eriksberg.se
Eriksberg Vilt & Natur AB (EVN) värnar om individens personliga integritet. EVN ansvarar därför för att alltid skydda dina personuppgifter på bästa sätt och följa alla vid var tid gällande lagar och regler för dataskydd. Genom denna integritetspolicy informerar vi om hur personuppgifter behandlas av oss. Vi ber dig därför att läsa denna policy innan du lämnar ut personuppgifter till oss.
För vem och vad gäller policyn
Integritetspolicyn är tillämplig på kund, leverantör, anställd och jobbsökande. Hur vi behandlar dina personuppgifter framgår av det avsnittet som rör din relation till EVN. Integritetspolicyn gäller för EVNs tjänsteutbud som är hotell, restaurang, jakt och annan därmed förenlig verksamhet, framöver kallad ”tjänsten”. Den gäller även för hantering av personuppgifter för de individer EVN har en affärsmässig relation med som kund och leverantör.
Personuppgiftsansvarig
Eriksberg Vilt & Natur AB, org nr 556724-1459, Guöviksvägen 353, 374 96 Trensum, är ansvarig för den behandling som sker av dina personuppgifter; personuppgiftsansvarig.
Behandling av personuppgifter
Nedan följer en beskrivning av hur EVN behandlar de personuppgifter som samlas in från dig baserat på den relation du har till EVN.
Kund
EVN behandlar personuppgifter för de ändamål och syften som beskrivs i denna policy. EVN strävar efter att minimera personuppgiftsbehandling och samlar därför enbart in de uppgifter som är nödvändiga för att:
● kunna tillhandahålla tjänsten till dig som kund
● administrera vår relation till dig som kund baserat på ingånget avtal eller berättigat intresse
● hantera skyldigheter gentemot er såsom tvister, reklamationer och
● möjliggöra framtida affärsrelationer baserat på berättigat intresse.
De personuppgifter vi kan komma att samla in i samband med att du köper en tjänst hos oss är namn, adress, e-postadress och telefonnummer.
För utländska hotellgäster gäller särskilda krav på registrering enligt 6 kap. 13 § utlänningsförordningen (2006:97) och EVN kommer därför samla in de personuppgifter som krävs för att fullfölja lagkravet. Som utländsk hotellgäst kommer du därför vid ankomsten till hotellet fylla i ett registreringskort innehållande uppgifter om efternamn, förnamn, födelsetid, hemortsadress, ankomstdag och avresedag, visa legitimation där vi fyller i handlingens nummer samt göra en underskrift och datum för denna.
Dessa personuppgifter lagrar EVN inte längre än nödvändigt med hänsyn till det ändamål som personuppgiften samlades in för, om inte annat föreskrivs i lag. Fakturor kommer att sparas i sju (7) år med hänvisning till bokföringslagstiftningen, registreringskort i 3 månader med hänvisning till utlänningsförordningen.
Leverantör
EVN behandlar personuppgifter för de ändamål och syften som beskrivs i denna policy. EVN strävar efter att minimera personuppgiftsbehandling och samlar därför enbart in de uppgifter som är nödvändiga för att:
● leverantörer ska kunna tillhandahålla varor och tjänster till EVN
● administrera vår relation till dig som leverantör baserat på ingånget avtal eller berättigat intresse
● hantera skyldigheter gentemot er såsom vid tvister, reklamationer och
● möjliggöra framtida affärsrelationer baserat på berättigat intresse.
EVN kan inom ramen för ingånget avtal med leverantör komma att behandla personuppgifter avseende leverantörens anställda och kontaktpersoner för att kunna tillgodogöras varor eller tjänster. Personuppgifter som behandlas är namn, e-postadress, telefonnummer och ev. befattning.
Dessa personuppgifter lagrar EVN inte längre än nödvändigt med hänsyn till det ändamål som personuppgiften samlades in för, om inte annat föreskrivs i lag. Leverantörsavtal, fakturor och kvitton kommer att sparas i sju (7) år med hänvisning till bokföringslagstiftningen.
Anställd
EVN kommer att behandla personuppgifter för dig som anställd att kunna fullgöra ingånget anställningsavtal med dig. De personuppgifter vi kommer att behandla om dig består av namn, adress, telefonnummer, personnummer, kontaktuppgifter till anhöriga, löne- och kontouppgifter. EVN kan även behöva behandla känsliga personuppgifter om dig, såsom uppgifter om din hälsa. Dessa kan behöva behandlas för att EVN ska kunna uppfylla sina skyldigheter gentemot dig som din arbetsgivare.
Personuppgifter som du som anställd lämnar lagrar vi under avtalstiden och därefter i tio (10) år. Kontrolluppgifter lagrar EVN fram tills dess att EVNs pensionsåtaganden upphört.
Jobbsökande
De personuppgifter EVN behandlar om dig som jobbsökande utgår från de uppgifter du själv lämnar till EVN via vår hemsida eller genom kontakt med personal på EVN för den aktuella tjänsten eller vid spontanansökan.
EVN hanterar dessa uppgifter för förberedande av avtal eller med stöd av berättigat intresse. De personuppgifter vi kan komma att behandla om dig utgörs av namn, adress, e- postadress, personnummer, betyg, intyg, utbildningar och arbetslivserfarenheter, fotografi, uppgift från referenser (såsom omdömen och hälsa, t.ex. anmärkningar kring sjukfrånvaro) samt uppgift som är nödvändiga för uppföljning av tjänsten.
För det fall att du utan uppmaning från EVN lämnar fotografi på dig själv i samband med din ansökan samtycker du till att EVN sparar sådant fotografi under den tid du samtycker till med din ansökan.
Vid spontanansökan, dvs. där du som jobbsökande själv skickar in personuppgifter till oss utan att EVN har en aktuell tjänst ute, kommer dina personuppgifter lagras i ett (1) år från dess att ansökan är mottagen. Du kan själv välja att ta tillbaka din ansökan tidigare, och då tas dina personuppgifter bort. Detsamma gäller för ansökningar till en aktuell tjänst där ansökan inte övergår i en anställning.
Personuppgifter insamlade i marknadsföringsändamål
Som kund eller presumtiv kund till EVN kan du välja att lämna namn och e-postadress för att ta del av nyhetsbrev från EVN. Dessa uppgifter behandlas för marknadsföringsändamål baserat på berättigat intresse. Som registrerad kan du när som helst meddela att du inte längre vill ta del av marknadsföringsmaterial från EVN.
Användande av EVNs webbplats och cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker EVNs webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är dels s.k. sessionscookies och används för att aktivera alla funktioner på webbplatsen, det behövs för att du ska kunna ta del av hemsidan i sin helhet. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Via verktyget Google Analytics sparas även så kallade permanenta cookies med en maximal livstid på två år.
Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna använda alla funktioner på sidan, du kan inte boka ett hotellrum eller paket utan att aktivera cookies. Du kan däremot titta runt på hemsidan utan att ha cookies aktiverat. För mer information om cookies hänvisas till EVNs riktlinjer om cookies.
Skyddet för personuppgifter
EVN har vidtagit lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda personuppgifter mot förlust, missbruk, obehörig åtkomst, avslöjande, ändring och förstörelse. För att säkerställa att personuppgifter behandlas på ett säkert och konfidentiellt sätt använder vi oss av datanätverk som är intrångsskyddade med bland annat brandväggar och lösenordsskydd enligt branschstandard. För att säkerställa integriteten för de personuppgifter som du lämnar via Internet kan vi komma att använda krypteringsteknik när vi överför sådana personuppgifter över Internet till våra servrar. EVNs anställda och EVNs regler för informations- och IT-säkerhet, denna Integritetspolicy och andra interna föreskrifter som ytterligare reglerar behandlingen av personuppgifter.
Delning av personuppgifter till tredje part
EVN kommer inte sälja, lämna ut eller sprida personuppgifter till tredje part, med undantag för vad som anges i denna Integritetspolicy. Inom ramen för Tjänsten kan personuppgifter lämnas vidare till leverantörer, underleverantörer, och samarbetspartners om det är nödvändigt för utförandet och tillhandahållandet av Tjänsten.
EVN kan även ge tillgång till personuppgifter för tredje part, såsom EVNs leverantörer för vår verksamhet, specifikt teknisk support och drift av IT-system.
Parter som EVN kan komma att lämna ut personuppgifter till kan befinna sig utanför det Europeiska Ekonomiska Samarbetsområdet, EES, vilket innebär att personuppgifter kan komma att överföras till länder utanför EES. I den händelse EVN lämnar ut personuppgifter till leverantörer utanför EES sker detta endast till länder som uppfyller Privacy Shield-avtalet.
Vidare kan vi lämna ut personuppgifter om vi är skyldiga till det enligt gällande lag, domstolsbeslut eller om sådant utlämnande annars är nödvändigt för att medverka till en rättslig utredning. För det fall EVN omfattas av en omorganisation, sammanslagning eller försäljning kan vi överföra personuppgifter till den relevanta tredje parten, förutsatt att den tredje parten åtar sig att behandla personuppgifterna i enlighet med denna Integritetspolicy.
I de fall EVN är personuppgiftsbiträde
Det kan förekomma situationer då EVN enbart behandlar personuppgifter som personuppgiftsbiträde på uppdrag av tredje man, exempelvis om du som kund bokar din tjänst från EVN hos en annan leverantör. EVN är då bundet av det personuppgiftsbiträdesavtal som EVN tecknat med den personuppgiftsansvarige. I dessa situationer kan EVN inte garantera att sådan behandling kommer att ske i enlighet med denna Integritetspolicy men EVN kommer alltid säkerställa att behandling sker i enlighet med tillämplig lagstiftning och i möjligaste mån i enlighet med denna Integritetspolicy.
Dina rättigheter som personuppgiftslämnare
Som personuppgiftslämnare till EVN har du rätt att:
● Bli informerad vid insamlingstillfället om vilka uppgifter EVN samlar in samt vad de
används till.
● Begära utdrag på de vilka uppgifter EVN har sparat om dig.
● Få felaktiga uppgifter rättade.
● Få dina uppgifter raderade när EVN inte längre har laglig rätt eller syfte att att behålla
uppgifterna.
● Begränsa behandling av dina uppgifter, ex hindra radering eller ändring av uppgifter i
händelse av en tvist
● Få dina uppgifter i elektroniskt maskinläsbart format, om tekniskt möjligt.
● Invända mot behandling som görs baserat på berättigat intresse.
Ändringar i Integritetspolicyn
EVN förbehåller sig rätten att revidera denna Integritetspolicy från tid till annan. Datumet för den senaste ändringen anges i början av Integritetspolicyn. Om vi gör några ändringar i Integritetspolicyn kommer vi att publicera dessa ändringar på vår publika webbplats. Du rekommenderas därför att läsa denna Integritetspolicy regelbundet för att uppmärksamma eventuella ändringar.
Rätt till radering
Varje person har rätt att vända sig till ett företag eller en myndighet som behandlar personuppgifter och be att uppgifterna som avser honom eller henne raderas. Uppgifterna måste raderas i följande fall:
● Om uppgifterna inte längre behövs för de ändamål som de samlades in för
● Om behandlingen grundar sig på den enskildes samtycke och denne återkallar samtycket
● Om behandlingen sker för direktmarknadsföring och den enskilde motsätter sig att uppgifterna behandlas
● Om den enskilde motsätter sig personuppgiftsbehandling som sker inom ramen för myndighetsutövning eller efter en intresseavvägning och det inte finns berättigade skäl som väger tyngre än den enskildes intresse
● Om personuppgifterna har behandlats olagligt
● Om radering krävs för att uppfylla en rättslig skyldighet
● Om personuppgifterna avser barn och har samlats in i samband med att barnet skapar en profil i ett socialt nätverk
● Om uppgifter raderas på den enskildes begäran måste företaget eller myndigheten också informera dem som de har lämnat ut uppgifter till om raderingen. Det gäller dock inte om det skulle visa sig omöjligt eller innebär en alltför betungande insats. Den enskilde har också rätt att begära att få information om till vem uppgifter har lämnats ut.
När personuppgifterna har publicerats eller på annat sätt gjorts offentliga (i ett socialt nätverk, ett internetforum eller på en webbsida) räcker det inte alltid att de raderas där. I dessa situationer ska den som offentliggjort uppgifterna också vidta rimliga åtgärder för att informera andra som behandlar uppgifterna om den enskildes begäran så att även kopior av eller länkar till uppgifterna tas bort.
Det finns undantag från rätten till radering och skyldigheten att informera andra om det är nödvändigt för att tillgodose andra viktiga rättigheter som till exempel rätten till yttrande- och informationsfrihet, för att uppfylla en rättslig förpliktelse, utföra en uppgift av allmänt intresse eller som ett led i myndighetsutövning.
Kamerabevakning
Information om Eriksbergs kamerabevakning:
Vilka kamerabevakar: Eriksberg Vilt & Natur
Varför kamerabevakning: Trygghet för personal och gäster pga överfallsrisk. Vid grind för att bevaka att inte obehöriga tar sig in i parken och för att se att grinden inte står öppen så att djur kan rymma etc.
Dataskyddsförordningen ger Eriksberg rättighet att kamerabevaka.
Eriksberg lagrar uppgifterna i 10 dagar.
De registrerade kan till exempel begära att vi raderar deras uppgifter.
De registrerade kan klaga hos Datainspektionen om de tycker att Eriksberg bryter mot lagar, regler eller avtal.
Eriksberg stödjer sig på intresseavvägning eftersom vi handskas med kontanter är det en trygghet för personalen och gäster med kamerabevakning. Då området är inhägnat vill vi inte att obehöriga ska ta sig in på området, eller att djur ska ta sig ut.
Mottagare av uppgifter är endast Eriksberg.
Eriksberg kommer inte att överföras till tredje land.
Eriksberg kommer inte att använda uppgifterna för automatiserat beslutsfattande.
Vid frågor om denna integritetspolicy eller behandling av dina personuppgifter kontakta oss via gdpr@eriksberg.se
visselblåsning
Vår visselblåsarpolicy
Senast ändrad: 2023-12-14
Vi strävar efter att driva Eriksberg Vilt & Natur på ett långsiktigt och hållbart sätt. Vi är därför måna om att missförhållanden som allvarligt kan skada verksamheten eller våra anställda uppmärksammas och utreds så tidigt som möjligt. För att förenkla för den som vill lämna information om missförhållanden som strider mot gällande lagstiftning har vi inrättat en visselblåsarlösning. Alla anmälningar tas emot och hanteras av en extern aktör.
För att förenkla för den som vill lämna information om missförhållanden som rör person i företagsledande ställning eller nyckelställning såsom; ekonomisk brottslighet såsom mutor, bestickning, stöld, bedrägeri och förfalskning, bokföringsbrott och annan överträdelse av redovisnings- och skattelagstiftning, en intressekonflikt mellan en anställd och Eriksberg Vilt & Natur, andra allvarliga oegentligheter som rör Eriksberg Vilt & Natur samt dess bolags vitala intressen eller enskildas liv och hälsa, som till exempel allvarliga miljöbrott, stora brister i säkerheten på arbetsplatsen och mycket allvarliga former av diskriminering och trakasserier, har vi en visselblåsarfunktion dit man kan vända sig. Här kan anställda och samarbetspartners lämna information och samtidigt vara garanterade total anonymitet. Alla anmälningar tas emot och bedöms av en oberoende extern aktör.
Rapportering görs skriftligen via visselblåsartjänsten nedan eller på telefon 0771-77 99 77.
Du kan välja att vara anonym på båda dessa rapporteringskanaler. Önskar du rapportera via fysiskt möte, kan det begäras genom att registrera en anmälan enligt länken ovan. Det fysiska mötet hålls antingen med en representant från Eriksberg Vilt & Natur eller med Eriksberg Vilt & Naturs leverantör för visselblåsartjänster efter överenskommelse.
Vid registrering av en ny anmälan ska du uppge den företagsunika koden KIR290